6 de mayo de 2010

La Federación Ecoloxista Galega denuncia la invasión de parques eólicos y canteras en la Serra do Candán.

 
La Federación Ecoloxista Galega (FEG) denunció ayer el abandono del patrimonio natural en Galicia con motivo de la celebración del Año Internacional de la Biodiversidad. El colectivo incide en la situación en la que se encuentra la Rede Natura 2000, ya que a finales del 2010 rematará el plazo de seis años fijado por la Unión Europea para aprobar sus planes de conservación. Desde la FEG se afirma que «existen lugares da Rede Natura 2000 que xa non teñen nada que ver cos atributos polos que foron recoñecidos por Europa». Y entre las zonas con problemas medioambientales citan la Serra do Candán.
Desde la federación ecologista se incide en que hay lugares que están «esnaquizados, particularmente as áreas de media montaña, invadidas por parques eólicos e canteiras, como O Candán, Cando, Xistral e O Careón». También aluden a la falta de conservación de varios sistemas fluviales, entre ellos el de Ulla-Deza, además del Verdugo y el Sil. «Somos despois de Ceuta e Melilla, a última autonomía do Estado en contribución de superficie protexida da Rede Natura 2000, e do expediente administrativo iniciado para ampliación da Rede nada se sabe», resaltan desde la FEG. Y cuestionan las previsiones de gasto este año en la Rede Natura 2000 por parte de la Xunta, asegurando que será de 1,5 millones de euros tras rubricar un convenio el Gobierno gallego con el Ministerio de Medio Ambiente. Una cantidad que supondrá menos de cinco euros por hectárea, cifra que el colectivo ecologista considera exigüa.

Recuperación de especies

«As medidas específicas de recuperación das especies incluidas no Catálogo Galego de Especies Ameazadas paralizáronse sen avanzar nin aplicar os escasos plans de conservación que se comezaran facer», lamenta desde la Federación Ecoloxista Galega. Pro todo ello tilda de «pobre bagaxe» la realizada en la principal materia a cubrir desde la Dirección Xeral de Conservación da Natureza, cuestionando el papel de gestión de su responsable. Dicen que «nestes doce meses a bagaxe achegada polo director xeral de Conservación da Natureza, máis preocupado na repoboación de piñeiros no Courel que na súa declaración como parque natural, é moi pobre».
Dicen desde el colectivo ecologista que «a biodiversidade galega atópase á deriva e orfa de instrumentos eficaces de protección, pois na práctica non existe unha xestión efectiva da conservación do patrimonio natural». «Ante a falla de aplicación das normas e dos instrumentos de protección e conservación do patrimonio natural vixentes, a FEG esixe a asunción de responsabilidades xurídicas e políticas», afirman desde la agrupación ecologista.

FONTE: La Voz de Galicia.es 6/5/2010